Menu Zavrieť

Nie je eshop ako eshop – Ako spoznať ten správny?

Eshop, elektronický obchod alebo teda obchod, ktorý nemožno osobne pri výbere a nákupe navštíviť má mnoho výhod. Pohodlie a dostupnosť nonstop bez vypytovania je určite hlavnou výhodou. Možnosť vyhľadávať, mať pod kontrolou všetko a to bez chodenia s papierom a perom, bez skúšania či zbytočného vypytovania sa je určite skvelým plusom. Hlavné však je si uvedomiť, že nie je eshop ako eshop. Preto tu pre vás máme pár tipov na to ako spoznať dobrý eshop.

1. Funkčnosť 

Možno by to nikto z vás nepovedal ale fungovanie eshopu je dôležité. Technické chyby, nedostatky, chybové hlásenia, ťažké načítavanie prvkov, vypadnuté písmo, obrázky a iné diery sú znakom, že niečo nie je v poriadku. Ak tieto nedostatky trvajú dlhšie ako pár hodín a správca obchodu nevydáva žiadne vyhlásenie o chybe, tak zrejme nemá veľký záujem riešiť tento stav. Nefunkčný eshop môže mať rezervy aj v ochrane vašich údajov a ani netušíte, kto všetko si ich takýmto spôsobom vyťahuje.  

2. Podmienky a reklamačný poriadok 

Eshop, ktorý neobsahuje plnohodnotné obchodné podmienky a reklamačný poriadok ani nestojí o vašu pozornosť. Pokiaľ obchodník neuvádza pravidlá tak si  jednoducho môže robiť s vašimi peniazmi čokoľvek. Na Slovensku existuje mnoho špekulantov a bohužiaľ ani úrady vám v takomto prípade nepomôžu.

3. Prevádzkovateľ, IČO, DIČ 

Ruky preč od obchodov, ktoré neuvádzajú ani prevádzkovateľa, firmu, IČO, DIČ, sídlo. Pokiaľ ma firma zadané IČO, tak dokážete bez problémov a okamžite overiť, či daná firma funguje a má oprávnenie podnikať, stále prevádzkovať živnosť a či vôbec má oprávnenie na predaj takéhoto sortimentu. Firma, ktorá neuvádza nič z tohto ani nemôže vykonávať obchodnú činnosť. Realita je však často krát iná a podvodné stručné weby sú trendom aj na Slovensku.

4. Referencie 

Google existuje. Sledujte ho a hľadajte názory iných ľudí. Na Slovensku sa nachádza minimálne 8 obchodov, ktoré dávno stratili oprávnenie a tak ľudí zavádzajú, prijímajú platby ale neposielajú žiaden tovar. Ak sa rozhodnete objednať si niečo z neznámeho obchodu a plne veríte tomu čo píše o sebe on sám, tak minimálne preverujte aspoň názov a internetovú doménu. Keď však dáte šancu aj názorom iných tak verte tomu, že aj keď Slováci nie sú chválenkári, vždy sa vám radi pochvália s tým, čo nefunguje a nie je podľa ich predstáv a práve takáto referencia má cenu zlata.

5. Jazyk 

Na slovenskej doméne je logické očakávať slovenčinu, ktorá dáva zmysel. Fungujú obchody, ktoré prekladajú cudzí tovar, nemajú distribútora a možno ani samotný tovar. Existujú však aj takí experti čo ponúkajú  tovar bez popisu a tak nemáte istotu, či vôbec vedia čo ponúkajú. Nenechajte sa oklamať nižšou cenou na úkor vašich nervov a trpezlivosti.  

6. Pútavá ponuka 

Súčasťou dobrého obchodu je aj dobrá ponuka. Základom je zaujať naplniť očakávania a ponúknuť viac než konkurencia. V ponuke sa vie zákazník pohybovať. Hľadať to dobré aj to zlé, porovnávať medzi cenami produktmi a tak si vybrať presne to, čo hľadá a potrebuje. 

7. Fotografie 

Obchod bez fotografii nie je tým správnym. Existujú veci, ktoré sme ochotní kupovať ako mačku vo vreci, pretože je relatívne jedno aký kancelársky papier si objednáme, tu zohráva hlavnú úlohu práve popis produktu. Skúste si však objednať oblečenie bez relevantnej fotografie a po dorazení budete asi sklamaní. To nehovorím o tom keď obrázok úplne chýba, veď predsa každý chce vedieť čo kupuje. 

8. Známe poštovné 

Ak otvoríte web, pozriete si obchodné podmienky, vyberiete tovar a aj tak stále netušíte aké bude poštovné niekde bude určite chyba. Myslím, že všetkým je viac než len potrebné vedieť či ich poštovné bude stáť 2 eurá alebo 5 eur. Všetci predsa chceme ušetriť a ak sa k tejto informácii dostaneme až v siedmom kroku objednávky tak to stráca hodnotu. Množstvo ľudí sa k tomuto kroku ani nedostane a nakúpi práve tam kde mu všetko ponúkajú ako na dlani.

9. Záujem obchodu    

Snaha obchodníka prilákať, získať a udržať si zákazníka sa cení. Vzťah obchodník – zákazník by nemal byť v rovine „miň peniaze a vypadni“ ale skôr „spokojne nakúp a opäť sa s radosťou vráť“. Obchody sú tu pre nás a preto je na každom obchodníkovi koľko snahy do svojho podnikania vloží. Verím že každý chce vybudovať komunitu verných zákazníkov, ktorí sa s dôverou budú na nich stále obracať. 

10. Podpora a reakcia 

Dobrý obchod proste reaguje, odpovedá. Vy sa pýtate a v krátkom čase prichádza odpoveď, ktorá má aj úroveň. Najlepší obchod je ten, v ktorom už z online vyjadrovania vyžaruje slušnosť a záujem o zákazníka. Avšak treba stále myslieť na to, že nikto nie je zamestnaní ako konštantný „odpisovač“ a preto je normálne, že odozva neprichádza hneď, veď predsa všetci sme len ľudia.  

Pokiaľ by Vás zaujímalo ešte niečo viac ohľadom danej témy, tak nás neváhajte kontaktovať na našich stránkach: https://www.verteco-studio.sk alebo https://www.customdesign.sk

Podobné články